I. Analýza plnenia úloh z Koncepcie rozvoja školy na roky 2005 -2007
Základná filozofia školy
Výchova a vzdelávanie dieťaťa a žiaka , ktorý je na
základe rozvoja individuálnych
schopností schopný a pripravený študovať a učiť sa na
ďalšom type školy ,t. z. v základnej škole alebo strednej škole a odbornom
učilišti a pripravený pre život.
Tejto skutočnosti bude zodpovedať obsah vzdelávania v MŠ
a ZŠ na vyučovaní, organizovanie školských súťaží, mimoškolských
aktivít, záujmového vzdelávania a ostatných podujatí školy. Novej dobe by mal
zodpovedať vzdelaný a ľudský učiteľ s alternatívnymi spôsobmi výuky,
ktorý vo svojej práci využíva moderné metódy a multimediálne technológie.
PLNENIE:
- úspešnosť žiakov v ďalšom štúdiu na SŠ, OU,
čiastočné problémy žiakov v jazykoch
- organizovanie rôznorodých súťaží a olympiád, úspešnosť
žiakov v okresných kolách
- pedagogický kolektív sa zúčastnil vzdelávaní : Využívanie
informačných technológií a Tvorivosť učiteľa na vyučovaní
Stratégie školy
- Rozvoj komunikačných schopností v slovenskom a cudzích jazykoch
( nemecký a anglický). Od 3. ročníka –jeden cudzí jazyk ako
povinný predmet
a druhý cudzí jazyk v ponuke záujmového vzdelávania. V prípade žiadosti
rodičov rozšírime vzdelávanie v cudzom jazyku ( audioorálny
kurz) aj v MŠ.
PLNENIE :
- od 3. ročníka anglický jazyk ako povinný predmet, nemecký jazyk
ako krúžok, anglický jazyk v 1.a 2. ročníku ako krúžok. V jazykovom
vyučovaní pribudla organizácia Olympiády nemeckého jazyka. Kabinet AJ a NJ
vybavený novými učebnicami, CD, kazetami, rádiami, televízorom a videom
- Vytváranie zdravého spôsobu života žiakov aj zamestnancov školy so
starostlivosťou o vlastné zdravie, zdravie ostatných a životné prostredie.
(Realizácia projektov podporujúcich zdravie, aktivity zdravej výživy v ZŠS,
voľnočasové športové aktivity, školské kolá, podporovať talentovaných žiakov,
organizácia Ochrany človeka a prírody, Didaktických hier)
PLNENIE:
- relizácia zdravého spôsobu stravovania, začiatok podávania
mliečnych desiat, otvorenie školského bufetu, dni mliečnych, zeleninových obedov,
ovocných doplnkov k obedom,
-športové a pohybové aktivity: turnaje a školské kolá
v atletike, vybíjanej, futbale, basketbale atď., športové krúžky ,- Ochrana
človeka a prírody,Cvičenia v prírode organizovaná podľa UO
- Formovať schopnosti žiakov tvorivo riešiť konflikty, problémové situácie doby na
báze tolerancie, kreativity a empatie ( Dôraz na prácu triednych učiteľov
v kolektívoch, spolupráca s rodičmi, podpora aktivít a projektov
z etickej a občianskej výchovy, podpora činnosti žiackej rady)
PLNENIE:
- podpora činnosti žiackej rady,- projekt občianskej výchovy Občan
/ prezentácia v Národnej rade/, Vážme si odkaz predkov, - práca triednych
učiteľov v kolektívoch žiakov a rodičov zodpovedná, s individuálnymi
úspechmi, - účasť rodičov na rodičovských združeniach je priemerná
- Rozvíjať schopnosti žiakov a zamestnancov pracovať s modernými
technológiami (Podporovať účasť zamestnancov pri vzdelávaní – Práca
s informačnými technológiami, využívanie počítačov, internetu
a ostaných
moderných pomôcok priamo vo vyučovaní, podporovať samovzdelávacie
aktivity žiakov)
PLNENIE:
- spoločné vzdelávanie pedagogických zamestnancov Využitie
informačných technológií vo vyučovaní,- samovzdelávacie aktivity žiakov sa
rozvíjajú v záujmovom vzdelávaní ,v tvorbe projektov, -kúpenie nových
prehrávačov, CD, kaziet,- zabudovanie televízorov s videom do tried,-
sprístupnenie počítača do zborovne a riaditeľne a do triedy na I. stupni,-
zakúpenie nových počítačových zostáv, - počítače, internet využívajú
učitelia na viacerých vyučovacích hodinách,
- Rozvíjať talent žiakov v záujmovom vzdelávaní, dávať
priestor na rozvoj žiakom s postihnutím, zo znevýhodneného prostredia,
pripravovať ich na profesiu ( Výber krúžkov bude zodpovedať záujmu žiakov, bude
vychádzať a nadväzovať na regionálne tradície, v spolupráci
s rodičmi podporíme činnosti žiakov, ktoré im môžu v budúcnosti
zabezpečiť finančnú výpomoc v rodinách – včelárstvo. Talentovaným žiakom
–umožniť širokú účasť na súťažiach, prezentáciách)
PLNENIE:
- ponuka záujmového vzdelávania je rozmanitá,- včelársky,
jazdecký,keramický, stolnotenisový, záhradnícky, varenia nadvazujú na regionálne
tradície, žiaci sa zúčastňujú na súťažiach
- Formovať u žiakov hrdosť na tradície, región a vytvárať priestor na
aktívny zásah do života obce ( Realizácia projektu Regionálna výchova, podpora
divadelných a športových podujatí obce, kultúrne vystúpenia pre verejnosť –
spolupráca s komisiami OcÚ, vydávanie školského časopisu, príspevky do
obecných novín)
PLNENIE:
- školský časopis naďalej vydávaný, príspevky do Obecných
novín zasielané podľa ich vydávania,- spolupráca najma s kultúrnou
a sociálnou komisiou OcÚ, organizácia minimálne dvoch vystúpení pre verejnosť
ročne
- Spolupracovať so širokou verejnosťou. Poskytovať priestory telocvične
a učební na základe uzavretých zmlúv so záujmovými skupinami, športovými
skupinami v obci, ako aj kuchyne a jedálne na spoločenské stretnutia rodín
v obci.
PLNENIE:
- priestory telocvične poskytované na základe zmlúv,- ponuka
prenájmu jedálne využívaná vo vačšom rozmere ako v minulosti
RIEŠENIE PRIESTOROV:
- materská škola - priestory sú postačujúce. V priebehu 1 roka upravíme
z vlastných prostriedkov a za pomoci rodičov priestory detských WC
a umyvárky. Ide o čiastočné predelenie spomínaných častí
sadrokartónovou priečkou. Úpravu priestoru herne MŠ – pokrytie podlahy novou PVC
krytinou, zrealizujeme v priebehu 1 roka z prostriedkov rodičovských úhrad,
ktoré sú určené na čiastočné krytie nákladov spojených s prevádzkou MŠ.
Priestory kuchyne v MŠ sú postačujúce, priebežne budú vykonávané drobné
opravy a úpravy. Priestory školského dvora MŠ – v priebehu dvoch rokov je
potrebné postaviť, namaľovať a sprístupniť detský altánok, priebežne
opravovať existujúce hojdačky a preliezačky, v druhej časti vymeníme
piesok v detskom pieskovisku.
-úloha splnená
Po výmene okien zmeníme využitie suterénnych prietorov na
skladové a úložné priestory učebných pomôcok.V budúcnosti plánujeme upraviť
malú časť suterénu ( 2x2 m ) na sprchovú časť pre deti.
- úloha nesplnená / výmena okien – september 2007
- základná škola – priestory vcelku vyhovujúce.
V dopoludňajšom vyučovaní – problém s prechodom do
počítačovej učebne a kabinetov.
Riešenie – sadrokartónová stena do asi 2,5 m s vchodom do
triedy. Realizácia –
z vlastných zdrojov v spolupráci s OcÚ.
- úloha nesplnená
- predaj pozemku a budovy školských dielní, využitie financií
na rekonštrukciu bytov,
školskej jedálne, kuchyne v ZŠ a školských dielní
- úloha nesplnená
- priestory školského dvora budeme upravovať v spolupráci
s rodičmi po rekonštrukcii
kotolne, kedy bude doriešené zásobovanie drevoštiepkou. Školský
dvor bude určený
na zábavu , šport a rekreáciu.
- úloha nesplnená
II . Koncepcia rozvoja školy na obdobie september 2007 – jún 2009
a/ výchovno -vzdelávací proces
- vytváranie stabilného kolektívu zamestnancov, podpora ich
tvorivosti - vo vzdelávaní v zmysle návrhu Koncepcie profesijného rozvoja
učiteľov v kariérnom systéme a v práci na báze vzájomného
porozumenia, pochopenia a vzájomnej úcty
- podpora zlepšovania jazykovej kultúry žiakov vo vyučovaní aj
v záujmovom vzdelávaní
- podpora využívania informačných technológií a moderných
učebných pomôcok v praxi
- prezentovať prácu učiteľov a žiakov na verejnosti
- podpora a tvorba učiteľských a žiackych projektov
b/ oblasť riadenia
- podpora účasti učiteľov na riadení - tvorba plánov
a koncepcií, konštruktívne návrhy v mesačných úlohách, pri riešení
problémov a aktuálnych situácií
- formovanie a podpora činnosti metodických orgánov
a vedenia školy
c/ materiálno –technické vybavenie
- rozšírenie počtu počítačových zostáv
- oprava počítačových sietí
- obnova kabinetných zbierok
d/ riešenie priestorov
- v MŠ rekonštruovať suterénne priestory a vytvoriť
skladové a sociálne zariadene pre deti /sprchy/
- v spolupráci so zriaďovateľom pokračovať v snahe
vyriešiť vlastnícke práva školských záhrad, školského dvora
- v rámci projektov spolupracovať pri rekonštrukcii školskej
jedálne, kuchyne, školských dielní a školských bytov
Materiál Koncepčný zámer rozvoja školy na dva roky 2007-2009 je
otvorený. Na základe aktuálnej potreby, prípadne zmeny môže dôjsť k úprave
resp. k zmene riešenia problémov v základnej a materskej škole.
V Ľubietovej 03.09.2007 Mgr.
Monika Boboková, riad. školy |