Vítajte na stránkach základnej a materskej školy T.G. Masaryka



Hlavné ciele školy:

• Kvalitná výchova a moderné vzdelávanie žiakov,
• rozvoj individuálnych schopností smerom ku kvalitnej príprave pre vzdelávanie na ďalšom type školy,
• výchova a vzdelávanie žiakov so zdravým životným štýlom,
• rozvoj komunikačných schopností žiakov v slovenskom a cudzom jazyku.


 
Plán práce na školský rok 2008/2009 na stiahnutie vo formáte .pdf


KONCEPČNÝ ZÁMER ROZVOJA ŠKOLY:   2007 - 2009

I. Analýza plnenia úloh z Koncepcie rozvoja školy na roky 2005 -2007

Základná filozofia školy

Výchova a vzdelávanie dieťaťa a žiaka , ktorý je na základe rozvoja individuálnych

schopností schopný a pripravený študovať a učiť sa na ďalšom type školy ,t. z. v základnej škole alebo strednej škole a odbornom učilišti a pripravený pre život.

Tejto skutočnosti bude zodpovedať obsah vzdelávania v MŠ a ZŠ na vyučovaní, organizovanie školských súťaží, mimoškolských aktivít, záujmového vzdelávania a ostatných podujatí školy. Novej dobe by mal zodpovedať vzdelaný a ľudský učiteľ s alternatívnymi spôsobmi výuky, ktorý vo svojej práci využíva moderné metódy a multimediálne technológie.

PLNENIE:

- úspešnosť žiakov v ďalšom štúdiu na SŠ, OU, čiastočné problémy žiakov v jazykoch

- organizovanie rôznorodých súťaží a olympiád, úspešnosť žiakov v okresných kolách

- pedagogický kolektív sa zúčastnil vzdelávaní : Využívanie informačných technológií a Tvorivosť učiteľa na vyučovaní

Stratégie školy

    • Rozvoj komunikačných schopností v slovenskom a cudzích jazykoch

( nemecký a anglický). Od 3. ročníka –jeden cudzí jazyk ako povinný predmet

a druhý cudzí jazyk v ponuke záujmového vzdelávania. V prípade žiadosti

rodičov rozšírime vzdelávanie v cudzom jazyku ( audioorálny kurz) aj v MŠ.

PLNENIE :

- od 3. ročníka anglický jazyk ako povinný predmet, nemecký jazyk ako krúžok, anglický jazyk v 1.a 2. ročníku ako krúžok. V jazykovom vyučovaní pribudla organizácia Olympiády nemeckého jazyka. Kabinet AJ a NJ vybavený novými učebnicami, CD, kazetami, rádiami, televízorom a videom

    • Vytváranie zdravého spôsobu života žiakov aj zamestnancov školy so starostlivosťou o vlastné zdravie, zdravie ostatných a životné prostredie. (Realizácia projektov podporujúcich zdravie, aktivity zdravej výživy v ZŠS, voľnočasové športové aktivity, školské kolá, podporovať talentovaných žiakov, organizácia Ochrany človeka a prírody, Didaktických hier)

PLNENIE:

- relizácia zdravého spôsobu stravovania, začiatok podávania mliečnych desiat, otvorenie školského bufetu, dni mliečnych, zeleninových obedov, ovocných doplnkov k obedom,

-športové a pohybové aktivity: turnaje a školské kolá v atletike, vybíjanej, futbale, basketbale atď., športové krúžky ,- Ochrana človeka a prírody,Cvičenia v prírode organizovaná podľa UO

    • Formovať schopnosti žiakov tvorivo riešiť konflikty, problémové situácie doby na báze tolerancie, kreativity a empatie ( Dôraz na prácu triednych učiteľov v kolektívoch, spolupráca s rodičmi, podpora aktivít a projektov z etickej a občianskej výchovy, podpora činnosti žiackej rady)

PLNENIE:

- podpora činnosti žiackej rady,- projekt občianskej výchovy Občan / prezentácia v Národnej rade/, Vážme si odkaz predkov, - práca triednych učiteľov v kolektívoch žiakov a rodičov zodpovedná, s individuálnymi úspechmi, - účasť rodičov na rodičovských združeniach je priemerná

    • Rozvíjať schopnosti žiakov a zamestnancov pracovať s modernými technológiami (Podporovať účasť zamestnancov pri vzdelávaní – Práca s informačnými technológiami, využívanie počítačov, internetu a ostaných

moderných pomôcok priamo vo vyučovaní, podporovať samovzdelávacie

aktivity žiakov)

PLNENIE:

- spoločné vzdelávanie pedagogických zamestnancov Využitie informačných technológií vo vyučovaní,- samovzdelávacie aktivity žiakov sa rozvíjajú v záujmovom vzdelávaní ,v tvorbe projektov, -kúpenie nových prehrávačov, CD, kaziet,- zabudovanie televízorov s videom do tried,- sprístupnenie počítača do zborovne a riaditeľne a do triedy na I. stupni,- zakúpenie nových počítačových zostáv, - počítače, internet využívajú učitelia na viacerých vyučovacích hodinách,

- Rozvíjať talent žiakov v záujmovom vzdelávaní, dávať priestor na rozvoj žiakom s postihnutím, zo znevýhodneného prostredia, pripravovať ich na profesiu ( Výber krúžkov bude zodpovedať záujmu žiakov, bude vychádzať a nadväzovať na regionálne tradície, v spolupráci s rodičmi podporíme činnosti žiakov, ktoré im môžu v budúcnosti zabezpečiť finančnú výpomoc v rodinách – včelárstvo. Talentovaným žiakom –umožniť širokú účasť na súťažiach, prezentáciách)

PLNENIE:

- ponuka záujmového vzdelávania je rozmanitá,- včelársky, jazdecký,keramický, stolnotenisový, záhradnícky, varenia nadvazujú na regionálne tradície, žiaci sa zúčastňujú na súťažiach

    • Formovať u žiakov hrdosť na tradície, región a vytvárať priestor na aktívny zásah do života obce ( Realizácia projektu Regionálna výchova, podpora divadelných a športových podujatí obce, kultúrne vystúpenia pre verejnosť – spolupráca s komisiami OcÚ, vydávanie školského časopisu, príspevky do obecných novín)

PLNENIE:

- školský časopis naďalej vydávaný, príspevky do Obecných novín zasielané podľa ich vydávania,- spolupráca najma s kultúrnou a sociálnou komisiou OcÚ, organizácia minimálne dvoch vystúpení pre verejnosť ročne

    • Spolupracovať so širokou verejnosťou. Poskytovať priestory telocvične a učební na základe uzavretých zmlúv so záujmovými skupinami, športovými skupinami v obci, ako aj kuchyne a jedálne na spoločenské stretnutia rodín v obci.

PLNENIE:

- priestory telocvične poskytované na základe zmlúv,- ponuka prenájmu jedálne využívaná vo vačšom rozmere ako v minulosti

RIEŠENIE PRIESTOROV:

  1. materská škola - priestory sú postačujúce. V priebehu 1 roka upravíme z vlastných prostriedkov a za pomoci rodičov priestory detských WC a umyvárky. Ide o čiastočné predelenie spomínaných častí sadrokartónovou priečkou. Úpravu priestoru herne MŠ – pokrytie podlahy novou PVC krytinou, zrealizujeme v priebehu 1 roka z prostriedkov rodičovských úhrad, ktoré sú určené na čiastočné krytie nákladov spojených s prevádzkou MŠ. Priestory kuchyne v MŠ sú postačujúce, priebežne budú vykonávané drobné opravy a úpravy. Priestory školského dvora MŠ – v priebehu dvoch rokov je potrebné postaviť, namaľovať a sprístupniť detský altánok, priebežne opravovať existujúce hojdačky a preliezačky, v druhej časti vymeníme piesok v detskom pieskovisku.
  2. -úloha splnená

    Po výmene okien zmeníme využitie suterénnych prietorov na skladové a úložné priestory učebných pomôcok.V budúcnosti plánujeme upraviť malú časť suterénu ( 2x2 m ) na sprchovú časť pre deti.

    - úloha nesplnená / výmena okien – september 2007

  3. základná škola – priestory vcelku vyhovujúce.

V dopoludňajšom vyučovaní – problém s prechodom do počítačovej učebne a kabinetov.

Riešenie – sadrokartónová stena do asi 2,5 m s vchodom do triedy. Realizácia –

z vlastných zdrojov v spolupráci s OcÚ.

- úloha nesplnená

- predaj pozemku a budovy školských dielní, využitie financií na rekonštrukciu bytov,

školskej jedálne, kuchyne v ZŠ a školských dielní

- úloha nesplnená

- priestory školského dvora budeme upravovať v spolupráci s rodičmi po rekonštrukcii

kotolne, kedy bude doriešené zásobovanie drevoštiepkou. Školský dvor bude určený

na zábavu , šport a rekreáciu.

- úloha nesplnená

II . Koncepcia rozvoja školy na obdobie september 2007 – jún 2009

a/ výchovno -vzdelávací proces

- vytváranie stabilného kolektívu zamestnancov, podpora ich tvorivosti - vo vzdelávaní v zmysle návrhu Koncepcie profesijného rozvoja učiteľov v kariérnom systéme a v práci na báze vzájomného porozumenia, pochopenia a vzájomnej úcty

- podpora zlepšovania jazykovej kultúry žiakov vo vyučovaní aj v záujmovom vzdelávaní

- podpora využívania informačných technológií a moderných učebných pomôcok v praxi

- prezentovať prácu učiteľov a žiakov na verejnosti

- podpora a tvorba učiteľských a žiackych projektov

b/ oblasť riadenia

- podpora účasti učiteľov na riadení - tvorba plánov a koncepcií, konštruktívne návrhy v mesačných úlohách, pri riešení problémov a aktuálnych situácií

- formovanie a podpora činnosti metodických orgánov a vedenia školy

c/ materiálno –technické vybavenie

- rozšírenie počtu počítačových zostáv

- oprava počítačových sietí

- obnova kabinetných zbierok

d/ riešenie priestorov

- v MŠ rekonštruovať suterénne priestory a vytvoriť skladové a sociálne zariadene pre deti /sprchy/

- v spolupráci so zriaďovateľom pokračovať v snahe vyriešiť vlastnícke práva školských záhrad, školského dvora

- v rámci projektov spolupracovať pri rekonštrukcii školskej jedálne, kuchyne, školských dielní a školských bytov

Materiál Koncepčný zámer rozvoja školy na dva roky 2007-2009 je otvorený. Na základe aktuálnej potreby, prípadne zmeny môže dôjsť k úprave resp. k zmene riešenia problémov v základnej a materskej škole.

 

V Ľubietovej 03.09.2007 Mgr. Monika Boboková, riad. školy



2006 – 75. výročie otvorenia školy
Z minulosti školy - Zo súčasnosti školy - Záujmové krúžky - Fotogaléria - Kontakt